بیمارستان دامپزشــکی هامــون

چه میوه هایی را سگ من می تواند بخورد؟

یا از خود می پرسید که سگ شما می تواند با خیال راحت از چه میوه هایی استفاده کند؟ بسیاری از صاحبان سگ به میوه ها و سبزیجات برای دریافت غذاهای سالم روی می آورند، اما همه میوه ها برابر نیستند. در حالی که برخی، مانند انگور و کشمش، می توانند برای سگ ها سمی باشند، برخی دیگر مملو از مواد مغذی ضروری هستند.

نگران نباشید؛ ما لیستی از 20 بهترین خوراکی میوه ای سالم برای سگ شما را در نظر گرفتیم که میتوانید به توله سگ خود به عنوان یک میان وعده خوشمزه و مغذی بدهید.

1.سیب

سیب یک خوراکی خوشمزه و کم کالری است که سگ شما از خوردن آن لذت می برد. این میوه ترد سرشار از فیبر، ویتامین A و ویتامین C است که نقش مهمی در حفظ اندام سگ شما دارد.

سیب همچنین سلامت دندان ها را ارتقا می دهد زیرا می تواند دندان های سگ شما را تمیز کند و از ایجاد پلاک جلوگیری کند.

فقط مطمئن شوید که هسته و دانه های سیب را قبل از دادن گوشت میوه به سگ خود جدا کنید.

هسته سیب یک خطر بالقوه خفگی و انسداد معده است. از سوی دیگر، دانه ها حاوی مقادیر کمی سیانید هستند.

اگرچه آثار این ماده کمتر باعث مسمومیت سگ‌ها می‌شود، اما بهتر است احتیاط کنید.

2.موز

موز حاوی فیبر، ویتامین B6، ویتامین C، پتاسیم و منیزیم است. این مواد مغذی اثرات مفید زیادی بر روی سگ ها دارند، از جمله:

حفظ سلامت قلب و کلیه ها

ترویج رشد خوب استخوان

رفع مشکلات گوارشی

از آنجایی که موز سرشار از شکر است، آن را در حد اعتدال سرو کنید. قبل از دادن موز به سگ خود پوست آن را بگیرید.

3.زغال اخته

زغال اخته برای سگ ها، به خصوص توله های دارای اضافه وزن عالی است. این میوه ها غذاهای کم کالری و کم قند هستند که مملو از مواد مغذی هستند.

زغال اخته سرشار از فیبر، ویتامین C و آنتی اکسیدان است که فواید بسیاری برای سلامتی سگ ها دارد.

این مواد مغذی سیستم ایمنی سگ شما را تقویت می کند، با سرطان مبارزه می کند و زوال شناختی را کاهش می دهد.

اگر زغال اخته منجمد دارید، همیشه ابتدا آنها را آب کنید تا از خفگی سگتان جلوگیری شود.

یکی دیگر از راه های مطمئن برای تهیه این میوه ها برای سگ، له کردن یا پوره کردن آنها و پخش کردن آنها روی غذای سگ است.

4.کرن بری

کرن بری با طعم ترش سرشار از آنتی اکسیدان، مواد معدنی، فیبر و ویتامین است. این میوه شگفتی های زیادی برای سگ ها انجام می دهد، از جمله:

تسکین ناراحتی معده

افزایش متابولیسم

کاهش کلسترول

بهبود بینایی

زغال اخته همچنین مکمل های محبوب برای توده های مبتلا به مشکلات دستگاه ادراری است.

از طرف دیگر، تغذیه بیش از حد کرن بری به سگ می تواند به کلیه های او آسیب برساند. به دلیل اسیدی بودن میوه ها، ممکن است منجر به تشکیل سنگ کلیه و بدتر از آن نارسایی کلیه شود.

5.کیوی

کیوی سرشار از ویتامین های C، E و K است. آنتی اکسیدان ها از جمله فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها در این میوه یافت می شود. همچنین سرشار از فیبر، کربوهیدرات و آب است.

این حقایق باعث می‌شود کیوی نه تنها برای انسان‌ها، بلکه برای سگ‌ها نیز یک خوراکی عالی باشد.

حتما کیوی پوست کنده را برای سگ خود سرو کنید. از دادن پوست به سگ خود خودداری کنید زیرا جویدن آن سخت است و حاوی فیبر بیش از حد است.

دوست پشمالوی شما اگر آن را بخورد ممکن است دچار ناراحتی معده و اسهال شدید شود.

6. طالبی

طالبی دوز سالمی از مواد مغذی دارد. سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر غذایی، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین B6 و پتاسیم است.

علاوه بر این، طالبی کم کالری و پر آب است، و در صورت تغذیه در حد متعادل، آن را برای سگ‌هایی که مشکلات وزنی دارند، یک خوراکی مناسب می‌سازد.

از تغذیه بیش از حد خودداری کنید زیرا به دلیل سطح بالای قند آن عوارض نامطلوبی به همراه خواهد داشت. هنگام سرو از پوست طالبی استفاده نکنید.

پوست دارای بافت سفت و فیبر بالایی است که می تواند مشکلات خفیف تا شدید ایجاد کند. اینها شامل ناراحتی گوارشی، اسهال، خفگی و نهفتگی است.

7.انبه

انبه سرشار از فیبر و سرشار از ویتامین ها از جمله ویتامین های A، B6، C و E است. همچنین دارای پتاسیم، بتاکاروتن و آلفاکاروتن است.

به دلیل سطح قند بالای آن، انبه را فقط باید به عنوان یک درمان گاه به گاه به سگ ها داد.

هضم پوست میوه سخت است. گودال همچنین برای سگ شما مضر است زیرا حاوی مقادیر کمی سیانید است که برای سگ ها سمی است. این همچنین یک خطر خفگی است و می تواند باعث انسداد جدی در معده او شود.

8.پرتقال

پرتقال سرشار از ویتامین C است که در سم زدایی سیستم سگ شما بسیار مفید است. همچنین پوست او را سالم و کت او را براق نگه می دارد. پرتقال حاوی مقادیری پتاسیم و فیبر نیز هست.

این میوه دارای محتوای قند متوسطی است، بنابراین از به اشتراک گذاشتن مقادیر زیاد آن با سگ خود خودداری کنید.

تغذیه بیش از حد او با پرتقال منجر به مشکلات گوارشی می شود. همیشه پوست میوه را جدا کرده و تمام دانه ها را جدا کنید تا سگ شما از خفگی در امان بماند.

9.آناناس

آناناس تازه دارای مواد مغذی متراکمی است. حاوی ویتامین B6، مس، فولات، آهن، نیاسین، ریبوفلاوین، منیزیم و منگنز است.

مقادیر کمی کلسیم، فسفر و روی نیز در این میوه یافت می شود. این ویتامین ها و مواد معدنی تا حد زیادی هضم سگ شما را بهبود می بخشد و سیستم ایمنی بدن او را حفظ می کند.

از آنجایی که آناناس سرشار از فیبر و شکر است، هرگز آن را به مقدار زیاد سرو نکنید. هسته و پوست آناناس را دور بیندازید، زیرا ممکن است این قسمت‌ها در گلوی سگ شما قرار بگیرند یا منجر به نهفتگی شوند.

10. گلابی

گلابی برای سگ گلابی یک میان وعده عالی برای سگ است. سگ ها می توانند مقادیر سالم فیبر غذایی، مس، ویتامین C و ویتامین K را از گلابی به دست آورند. این مواد مغذی نقش مهمی در لخته شدن خون مناسب و تقویت سیستم ایمنی سگ شما دارند.

فقط گلابی های بدون هسته را با سگ خود به اشتراک بگذارید. دانه ها خطر خفگی دارند و حاوی آثار سیانید هستند که آنها را برای سگ خطرناک می کند.

11.هلو

هلو منبع خوبی از ویتامین‌های A و C است. این میوه‌ها کالری کمی دارند و همچنین فیبر بالایی دارند و به‌عنوان یک خوراکی طبیعی عالی برای سگ‌های تحت رژیم غذایی می‌باشند.

این میوه ها همچنین منبع بسیار خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند که سیستم ایمنی را بهبود می بخشد و از ابتلا به بیماری های مختلف مانند سرطان جلوگیری می کند.

قبل از سرو هلو برای سگ خود، گودال ها را بردارید. این به این دلیل است که گودال ها می توانند خطر خفگی داشته باشند و همچنین ممکن است حاوی آثاری از سیانید باشند که برای سگ ها سمی است. با برداشتن حفره ها، می توانید از خطر انسداد روده جلوگیری کنید و اطمینان حاصل کنید که سگ شما می تواند با خیال راحت از این میان وعده میوه ای لذت ببرد.

12. هندوانه

آیا سگ ها می توانند هندوانه بخورند

هندوانه یک خوراکی با طراوت برای سگ است. این میوه بیشتر حاوی آب است که به هیدراته کردن بدن به خصوص در روزهای گرم تابستان کمک می کند.

سگ ها می توانند دوز خوبی از ویتامین های A، B6 و C را همراه با مقادیر کمی پتاسیم از هندوانه دریافت کنند. هندوانه همچنین منبع فوق العاده فیبر است.

دانه ها، پوست و پوست هندوانه را از ظرف غذای سگ خود دور نگه دارید. این قسمت ها خطرات متعددی مانند خفگی، گرفتگی و مشکلات گوارشی را برای او به همراه دارد.

13. خیار

خیار برای سگ خیار میوه هایی با محتوای آب بالا است. آنها به افزایش مصرف آب رفیق پشمالوی شما کمک می کنند و پوست او را به خوبی هیدراته و سالم نگه می دارند.

خیار حاوی مواد مغذی گیاهی است که تنفس تازه را در سگ ها تقویت می کند. این ترکیبات به عنوان سم زدا و ضد التهاب نیز عمل می کنند.

هنگامی که خیارها را به کیسه خود می دهید، آنها را به قطعات نازک برش دهید تا خفه نشوند. از مصرف بیش از حد میوه ها خودداری کنید، زیرا فیبر بالای میوه باعث مشکلات معده می شود.

14.تمشک

تمشک قند کمی دارد و سرشار از فیبر است. مواد مغذی مانند ویتامین های C و K و همچنین آهن، منیزیم و منگنز نیز در میوه یافت می شود.

تمشک باعث بهبود پاسخ ایمنی، پوست سالم، رشد طبیعی و سطح کلسترول پایدار در سگ ها می شود.

باید به صاحبان سگ هشدار داده شود که میوه ها را در حداقل مقدار به سگ های خود بخورانند. زایلیتول یک سم طبیعی در تمشک است. اگر سگ های نیش بیش از حد این ماده شیمیایی را بخورند، در خطر مسمومیت با زایلیتول هستند.

15. شاه توت

شاه توت برای سگ شاه توت یکی از انواع توت ها با بالاترین غلظت آنتی اکسیدان است. حاوی آنتوسیانین است، یک آنتی اکسیدان که با آسیب اکسیداتیو مبارزه می کند و از فشار خون بالا جلوگیری می کند.

خوردن توت سیاه همچنین باعث افزایش سلامت شناختی و پیشگیری از سرطان در سگ های نیش می شود.

مشابه تمشک، شاه توت مقدار کمی زایلیتول تولید می کند. بنابراین آنها را در حد اعتدال به سگ خود بدهید.

16.توت فرنگی

توت فرنگی حاوی مواد مغذی تقویت کننده استخوان مانند ویتامین K، منیزیم و پتاسیم است. آنها یکی دیگر از منابع خوب فیبر هستند که از کاهش وزن حمایت می کند و سلامت گوارش را بهبود می بخشد.

اگرچه توت فرنگی ها میوه های کوچکی هستند، اما آنها را به طور کامل به سگ خود ندهید. در غیر این صورت ممکن است در گلوی او گیر کنند و در نتیجه خفگی کنند.

17. کدو تنبل

سگی که در کنار کدو تنبل نشسته است کدو تنبل به دلیل محتوای فیبر بالای خود شناخته شده است که می تواند به رفع مشکلات شکم در سگ ها مانند یبوست کمک کند. جدای از آن، این میوه به مدیریت وزن کمک می کند زیرا فیبر آن از گرسنگی جلوگیری می کند.

کدو تنبل را می توان به سگ ها به صورت خام یا پخته خورد، اما مطمئن شوید که برای مصرف ایمن آن را به قطعات کوچک برش دهید. برگ ها، ساقه ها و پوست آن را جدا کنید زیرا خطر خفگی دارند.

تخم کدو تنبل نیز همین خطر را دارد. با این حال، آنها را دور نیندازید زیرا می توانند پودر شوند و با غذای سگ خود مخلوط شوند.

18. شلیل

شلیل برای سگ سگ ها می توانند دوز خوبی از منیزیم و پتاسیم را از خوردن شلیل بدست آورند. هر دو ماده معدنی برای رشد و تشکیل استخوان طبیعی در سگ ضروری هستند.

این میوه ها منبع عالی ویتامین های A و C نیز هستند. این مواد مغذی به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند که ایمنی سگ شما را در برابر بیماری های سگ افزایش می دهد.

هنگامی که شلیل را به سگ خود می دهید، همیشه حفره های آنها را دور بریزید. آنها خطر خفگی دارند و همچنین حاوی مقادیر ناچیزی سیانید هستند.

19.آلو

آلو برای سلامت روده دوست پشمالوی شما مفید است زیرا حاوی فیبر فراوانی است. آنها همچنین به دلیل محتوای بالای ویتامین C از عملکرد سیستم ایمنی بدن او پشتیبانی می کنند.

از دادن بیش از حد آلو به همدم سگ خود خودداری کنید زیرا سرشار از قند هستند. قبل از اینکه آنها را به او عرضه کنید، گودالهای آنها را که دارای آثار سیانور هستند، بردارید.

سیانید به طور طبیعی در برگ، ریشه و ساقه درخت آلو وجود دارد.

20. گیلاس

گیلاس برای سگ گیلاس دارای محتوای کالری پایینی است و دارای سطوح بالایی از آنتی اکسیدان ها از جمله ویتامین های A و C است. تغذیه سگ با آن ها سیستم ایمنی بدن او را تقویت می کند.

هنگام دادن گیلاس به سگ خود، مهم است که او را از خوردن هسته ها، ساقه ها و برگ های میوه ها دور نگه دارید زیرا حاوی ترکیب سمی آمیگدالین هستند. این می تواند به ویژه برای سگ های بسیار کوچک خطرناک باشد و خطر انسداد روده را ایجاد کند.

مطالب مرتبط

نژاد داگو آرژانتینو

ادامه مطلب

طوطی ماکائو

ادامه مطلب

طریقه کوتاه ‌کردن ناخن گربه‌ها

ادامه مطلب

کم خونی در سگ چیست؟

ادامه مطلب

عقیم سازی حیوانات خانگی

ادامه مطلب

واکسیناسیون در گربه ها

ادامه مطلب

سبزیجات و میوهای مفید برای گربه

ادامه مطلب

چه میوه هایی را سگ من می تواند بخورد؟

ادامه مطلب

جراحی پیوند تاج خروس

ادامه مطلب

نجات سگ سقوط کرده از طبقه پنجم

ادامه مطلب

تشویقی سگ چیست و چه کاربردی دارد؟

ادامه مطلب

معرفی بیماری لیشمانیوز Leishmaniasis

ادامه مطلب

بیمارستان دامپزشکی هامون