بیمارستان دامپزشــکی هامــون

10 مزیت علمی داشتن سگ

دلایلی برای اینکه سگ ها بهترین حیوانات خانگی هستند.

سگ ها وفادارترین موجودات هستند. در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا داشتن سگ یک انتخاب هوشمندانه است.
بسیاری از ما دوستداران سگ می دانیم که زندگی با سگ بهتر است. اما آیا این دانش مبتنی بر احساس است یا چیز دیگری در کار است؟ وجود دارد.

گذراندن وقت با سگ ها برای سلامتی شما معجزه می کند. تحقیقات اخیر نشان می دهد که داشتن سگ از نظر جسمی و روحی برای شما مفید است. سگ ها ما را شادتر و سالم تر می کنند. آنها می توانند به ما در مقابله با بحران کمک کنند.

10 مزیت علمی داشتن سگ را بخوانید

1. سگ ها باعث می شوند کمتر احساس تنهایی کنیم

سگ ها می توانند در کنار شما باشند، حتی زمانی که مردم نمی توانند. آنها عشق بی قید و شرط، حمایت عاطفی و نوازش های مداوم را ارائه می دهند که به جلوگیری از انزوای اجتماعی کمک می کند. یک مطالعه کوچک استرالیایی کشف کرد که داشتن سگ می تواند تنهایی را کاهش دهد.

یک نظرسنجی ملی از صاحبان حیوانات خانگی و غیر صاحبان حیوانات خانگی توسط موسسه تحقیقات پیوند حیوانات انسانی نشان داد که 85٪ از پاسخ دهندگان معتقدند که تعامل با حیوانات خانگی باعث کاهش تنهایی می شود. اکثر آنها موافقند که تعامل انسان و حیوان خانگی می تواند به رفع انزوای اجتماعی کمک کند.

hamoonpet.com

2. سگ ها برای قلب شما مفید هستند

داشتن سگ می تواند به شما کمک کند عمر طولانی تری داشته باشید. یک بررسی جامع از مطالعات منتشر شده بین سال‌های 1950 تا 2019 نشان داد که صاحبان سگ در معرض خطر کمتری برای مرگ هستند. مطالعات نشان می دهد که صاحبان سگ دارای سطوح فشار خون پایین تر و پاسخ های بهتر به استرس هستند. تحقیقات به این نتیجه رسیده است که پیوند بین انسان و سگ استرس را کاهش می دهد که یکی از دلایل اصلی مشکلات قلبی عروقی است.

hamoonpet.com

3. سگ ها به شما کمک می کنند استرس را متوقف کنید

همسفر سگ شما می تواند به شما آرامش دهد و نگرانی شما را کاهش دهد. مطالعات متعدد نشان می دهد که سگ ها و سگ های درمانی به کاهش استرس و اضطراب کمک می کنند. حتی نوازش یک سگ آشنا فشار خون و ضربان قلب را کاهش می دهد، تنفس را کند می کند و ماهیچه های منقبض را آرام می کند. دانشمندان دانشگاه ایالتی واشنگتن دریافتند که نوازش سگ فقط به مدت 10 دقیقه می تواند تأثیر قابل توجهی داشته باشد. شرکت کنندگان در مطالعه کاهش قابل توجهی در کورتیزول، هورمون استرس اصلی داشتند.

4. سگ ها می توانند به ما کمک کنند در مواقع بحران کنار بیاییم

سگ ها می توانند به ما کمک کنند تا از نظر روانی پس از یک بحران بهبود پیدا کنیم. کالج دامپزشکی دانشگاه پردو کشف کرد که جانبازان نظامی مبتلا به PTSD با داشتن سگ خدمت می توانند هم از نظر فیزیولوژیکی و هم از نظر روانی بهتر عمل کنند. جانبازانی که سگ سرویس داشتند به طور قابل توجهی علائم PTSD کمتری داشتند و مهارت های مقابله ای بهبود یافته ای را نشان دادند.

5. سگ ها شما را تشویق به حرکت می کنند

آن پیمایش های طولانی در امتداد پیاده روها، مسیرها و مسیرها جمع می شوند. یک مطالعه بریتانیایی در سال 2019 نشان داد که صاحبان سگ تقریباً چهار برابر بیشتر از صاحبان سگ‌ها به دستورالعمل‌های فعالیت بدنی روزانه عمل می‌کنند.

صاحبان سگ ها هر هفته نزدیک به 300 دقیقه با سگ های خود قدم می زنند. این 200 دقیقه بیشتر از افرادی است که سگ خود را ندارند.

hamoonpet.com

6. سگ ها شما را جذاب تر می کنند

اگر به دنبال قرار ملاقات هستید، ممکن است وقت آن رسیده که یک سگ بگیرید. حضور سگ ممکن است باعث شود افراد دوست داشتنی تر و جذاب تر به نظر برسند. در مطالعه دیگری، محققان از افراد خواستند تا افراد را در عکس ها رتبه بندی کنند. این افراد دریافتند که افراد وقتی با یک سگ ظاهر می شوند، شادتر و آرام تر به نظر می رسند.

hamoonpet.com

7. سگ ها ما را اجتماعی تر می کنند

راه رفتن با سگ می تواند ما را راحت تر کند و به افراد شروع کننده مکالمه باشد. به این فکر کنید که چند بار با افراد دیگر صحبت کرده اید، خواه آنها همسایه شما باشند یا دوستان جدید در پارک سگ.

محققان دریافته‌اند که حدود 40 درصد از صاحبان سگ‌ها برای دوست‌یابی راحت‌تر بودند. سگ ها می توانند راهی عالی برای شناخت غریبه ها و ایجاد دوستی های جدید فراهم کنند. مطالعه ای در دانشکده دامپزشکی کامینگز در دانشگاه تافتز به این نتیجه رسید که افرادی که وابستگی شدیدی به حیوان خانگی دارند اغلب در روابط انسانی و جوامع خود احساس ارتباط بیشتری می کنند.

8. سگ ها به گونه ای ساخته شده اند که غیرقابل کنترل باشند

دلیلی وجود دارد که چرا توله ها بسیار غیرقابل مقاومت هستند. ویژگی های صورت سگ دارای یک "طرحواره نوزاد" است. این «رهاکننده‌های اجتماعی» می‌توانند واکنش‌های فطری مراقب را در انسان ایجاد کنند. بنابراین دفعه بعد که نمی‌توانید تماشای آن ویدیوی سگ را متوقف کنید، بدانید که آن چشم‌های درشت و گوش‌های شلخته از نظر علمی جذاب هستند.

9. سگ ها ما را شادتر می کنند

فقط نگاه کردن به سگ می تواند روحیه شما را تقویت کند. یک مطالعه در سال 2009 در ژاپن نشان داد که خیره شدن به چشمان سگ می تواند سطح اکسی توسین را که به عنوان "هورمون عشق" نیز شناخته می شود، افزایش دهد.

علاوه بر فواید عمومی داشتن سگ برای سلامتی، سگ ها می توانند تقویت کننده خلق و خوی طبیعی باشند. طبق یک مطالعه در سال 2017، افراد مبتلا به ایدز در صورت داشتن حیوان خانگی ممکن است کمتر دچار افسردگی شوند.

10. سگ ها می توانند تأثیرات مثبتی بر سالمندان داشته باشند

مطالعاتی که به بررسی اثرات سگ ها بر سالمندان پرداخته بود، نتایج مثبتی را نشان داد. یک مطالعه نشان داد که درمان با حیوانات خانگی می تواند عملکرد شناختی ساکنان را در مراقبت طولانی مدت با بیماری روانی بهبود بخشد. مطالعه دیگری کاهش قابل توجهی در رفتارهای تحریک آمیز در سالمندان مبتلا به زوال عقل و همچنین بهبود تعاملات اجتماعی نشان داد.

سگ عشق و حمایت بی قید و شرط را فراهم می کند، که به ویژه در زمان های سخت مهم است. اگرچه ممکن است مردم فکر کنند که ما از سگ‌هایمان مراقبت می‌کنیم، اما این دوطرفه است. سگ ها نیز از ما مراقبت می کنند و علم نیز آن را تایید می کند.

مطالب مرتبط

دوره فحلی سگ چیست؟

ادامه مطلب

واکسیناسیون در سگ ها

ادامه مطلب

مراقبت از پنجه سگ در بهار و تابستان

ادامه مطلب

چشمان آبی و ابری در سگ ها

ادامه مطلب

چرا سگم علف میخورد؟

ادامه مطلب

چاقی در سگها و عوارض آن

ادامه مطلب

نهان بیضگی سگ (Cryptorchidism)

ادامه مطلب

جراحی و تثبیت شکسگی استخوان لگن در یک قلده سگ یورکشایر

ادامه مطلب

کیست هیداتید چیست؟

ادامه مطلب

جراحی استخوان مندیبل در سگ

ادامه مطلب

آموزش دستشویی به سگ ها

ادامه مطلب

آب های خطرناک که سگ ها نباید بنوشند

ادامه مطلب

میزان آب مورد نیاز سگ چقدر است؟

ادامه مطلب

10 مزیت علمی داشتن سگ

ادامه مطلب

آیا من به سگ حساسیت دارم؟

ادامه مطلب

علت بوی بد دهان سگ چیست و درمورد آن چه باید کرد؟

ادامه مطلب

مقدار غذای روزانه به سگ‌ها

ادامه مطلب

دلایلی که سگ ها ممکن است گاز بگیرند

ادامه مطلب

بیمارستان دامپزشکی هامون