بیمارستان دامپزشــکی هامــون

چرا سگم علف میخورد؟

اگر سگ شما علف می خورد، به این دلیل است که او مریض است، آیا نیاز به استفراغ دارد یا ممکن است دلیل دیگری وجود داشته باشد که دیوانه وار در چمن خوار است؟ اگر این رفتار به ظاهر عجیب را مشاهده کرده اید، ممکن است تعجب کنید که چرا سگ شما این کار را انجام می دهد، آیا این یک رفتار طبیعی است؟

سگ ها علف می خورند تا فیبر را به رژیم غذایی خود بیافزایند، در صورت احساس ناخوشی، استفراغ ایجاد کنند تا کسالت و دل درد ناشی از آن را درمان کنند. اما این همه داستان نیست. شما به عنوان یک صاحب سگ موظف هستید که مطالب زیر را هم بدانید :

فواید علف برای سگ

علف حاوی فیبر غذایی است. برخی از سگ ها علف می خورند تا خلاء تغذیه خود را پر کنند. دکتر جیم کندی از Greencross Vets Beenleigh می‌گوید:

اگر به سگ‌تان رژیم غذایی درجه یک نمی‌دهید، ممکن است علف بخورد تا فیبر غذایی مورد نیاز را تأمین کند.

برخی از محققان پیشنهاد کرده اند که برخی از سگ ها ممکن است علف بخورند تا سعی کنند فیبر بیشتری را به رژیم غذایی خود وارد کنند. در یک مورد گزارش شده توسط محققان، سگی به مدت هفت سال به طور منظم علف می‌خورد و بیمار بود، اما با استفاده از رژیم غذایی با فیبر بالا، این رفتار را متوقف کرد. اگر به فکر تغییر رژیم غذایی سگ خود هستید، همیشه ابتدا با دامپزشک خود صحبت کنید

به خلاص شدن از شر انگل ها کمک می کند

محققان دیگر پیشنهاد کرده‌اند که برخی از سگ‌ها ممکن است به طور منظم علف بخورند تا به دفع انگل‌هایی که ممکن است در روده‌شان باشد کمک کنند. علف های هضم نشده می توانند با پیچیدن خود به دور انگل ها و حذف آنها به هنگام خروج علف از دستگاه گوارش به پاکسازی روده کمک کنند.

فقط مطمئن شوید که حیوان خانگی خود را از علف‌هایی که توسط آفت‌کش‌ها یا مواد شیمیایی ، آفت کشی شده اند دور نگه دارید و هرگز اجازه ندهید که علف های هرس شده توسط ماشین علف زنی را بخورند.

یا خوردن علف برای سگ ها طبیعی است؟

بله. یک نظرسنجی از 1500 صاحب سگ نشان داد که تقریباً 70٪ آنها گفتند که سگ هایشان هر روز یا حداقل یک بار در هفته گیاهان می خورند. مشخص شد که این رفتار به ویژه در سگ های جوان رایج است. سگ ها همه چیزخوار هستند، بنابراین خوردن گیاهان و گوشت به طور طبیعی برای آنها به وجود می آید. و این قضیه فقط مختص سگ های خانگی نیستند که علف می خورند، زیرا علف خواری در سگ های وحشی نیز مشاهده شده است.

آیا باید سگم را از خوردن علف بازدارم؟

خوردن علف یک رفتار طبیعی برای سگ است. بعید است که آنها مواد غذایی زیادی از آن دریافت کنند، اما برای یک سگ سالم که به طور منظم کرم خورده می شود، خوردن هر چند وقت یکبار علف بعید است که نگران کننده باشد. با این حال، سگ ها هرگز نباید علف هایی را بخورند که با کودها، علف کش ها یا آفت کش ها درمان شده است. همچنین این خطر وجود دارد که حلزون‌ها یا حلزون‌هایی که روی علف‌ها رفته‌اند، سگ شما را به کرم ریه آلوده کنند. اگر سگ شما بیش از حد علف می خورد، به طور مرتب مریض است یا علائمی از سایر مشکلات سلامتی را نشان می دهد، باید با دامپزشک خود صحبت کنید.

مسائل رفتاری

همچنین این احتمال وجود دارد که سگ شما از روی خستگی و بالا رفتن سطح انرژی روزانه اش دست به خوردن علف بزند. اگر سگ شما تمام روز را به تنهایی در حیاط خلوت سر کرده باشد، ممکن است برای گذراندن زمان علف بخورد.

در مجموعه های آموزشی سگ ، معمولاً این یک معضل حواس پرتی سگ ها به حساب می آید. بطوریکه سگ ها ممکن است برخی از علف های بلند را دنبال کنند و شروع به خودن و جویدن آن کنند. برای اینکه بتوانید سگ خود را سرگرم نگه دارید مطمئن شوید که از وسائل آموزشی و اسباب بازی درست استفاده میکنید.

سگ من در حال خوردن علف است، چه زمانی باید با دامپزشکم تماس بگیرم؟

خوردن گهگاهی علف برای سگ ها طبیعی است، اما اگر سگ شما:

علائم دیگری مانند نخوردن غذایی که به آنها می دهید، خسته به نظر می رسند یا اسهال یا یبوست را نشان می دهد.

با وسواس علف می خورد

به خوردن علف و بیماری ادامه می دهد

اگر تا به حال نگران سلامتی سگ خود هستید، بهتر است همیشه برای مشاوره با دامپزشک خود صحبت کنید.

بیمارستان دامپزشکی هامون همه روزه آماده ارایه بهترین خدمات به فرشته های دلبند شما می باشد.

مطالب مرتبط

دوره فحلی سگ چیست؟

ادامه مطلب

واکسیناسیون در سگ ها

ادامه مطلب

مراقبت از پنجه سگ در بهار و تابستان

ادامه مطلب

چشمان آبی و ابری در سگ ها

ادامه مطلب

چرا سگم علف میخورد؟

ادامه مطلب

چاقی در سگها و عوارض آن

ادامه مطلب

نهان بیضگی سگ (Cryptorchidism)

ادامه مطلب

جراحی و تثبیت شکسگی استخوان لگن در یک قلده سگ یورکشایر

ادامه مطلب

کیست هیداتید چیست؟

ادامه مطلب

جراحی استخوان مندیبل در سگ

ادامه مطلب

آموزش دستشویی به سگ ها

ادامه مطلب

آب های خطرناک که سگ ها نباید بنوشند

ادامه مطلب

میزان آب مورد نیاز سگ چقدر است؟

ادامه مطلب

10 مزیت علمی داشتن سگ

ادامه مطلب

آیا من به سگ حساسیت دارم؟

ادامه مطلب

علت بوی بد دهان سگ چیست و درمورد آن چه باید کرد؟

ادامه مطلب

مقدار غذای روزانه به سگ‌ها

ادامه مطلب

دلایلی که سگ ها ممکن است گاز بگیرند

ادامه مطلب

بیمارستان دامپزشکی هامون