بیمارستان دامپزشــکی هامــون

آموزش دستشویی به سگ ها

زمانی که تصمیم به نگهداری از یک سگ گرفتید باید بدانید که مراقبت و نگهداری از یک سگ درست به اندازه بزرگ کردن یک بچه تازه متولد شده اهمیت دارد؛ غذا دادن، محبت کردن و مراقبت از سگ به صبر و حوصله شما بستگی دارد. همچنین برطرف کردن نیازها و در عین حال تربیت سگ برای دستشویی و اقدام به خرید توالت و لوازم آموزش ادرار سگ نیاز به دقت کافی دارد که این برای همه افراد ممکن نخواهد بود. قبل از اینکه برای داشتن یک سگ و نگهداری از آن اقدام کنید، مطمئن شوید که توانایی مراقبت کردن از آن را دارید و به تمام مسئولیت‌هایی که در نگهداری یک سگ لازم است، تعهد کامل را خواهید داشت. بهترین روش برای شروع آموزش دستشویی سگ این است که در اسرع وقت و فورا شروع به تقویت رفتارهای مثبت و محدود کردن فرصت‌هایی برای رفتارهای بد کنید؛ این شروع روز اول از رابطه شما با سگ‌تان خواهد بود. داشتن یک روتین روزانه به شما کمک می‌کند که در زمان مشخصی به سگ‌تان غذا بدهید و آموزش دستشویی سگ که در نظر گرفتید با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت. hamoonpet.com پس یکی از مهم‌ترین بخش‌های تربیت یک توله سگ، آموزش دستشویی در فضای مناسب است. این موضوع برای بسیاری از صاحبان سگ‌های تازه‌کار چالش‌برانگیز به نظر می‌رسد اما با بکارگیری تکنیک‌ها و روش‌های مناسب، می‌توانید به توله سگ خود کمک کنید تا به سرعت در یادگیری این مهارت پیشرفت کند. در این بلاگ به بررسی راهکارهای تربیت توله سگ در زمینه دستشویی کردن در توالت می‌پردازیم. hamoonpet.com

تشخیص نیاز توله به دستشویی

ابتدا باید بدانید که توله‌ها معمولا پس از خوردن، خوابیدن یا بازی کردن نیاز به دستشویی دارند. بنابراین، در این زمان‌ها به طور خاص باید به توله خود توجه کنید و او را به محل دستشویی ببرید.

توله سگ ها در یک برنامه منظم بهترین عملکرد را دارند. پس برنامه به آن‌ها آموزش می‌دهد که زمان هایی برای غذا خوردن، زمان هایی برای بازی و زمان هایی برای دستشویی کردن وجود دارد. به طور معمول، یک توله سگ می تواند به ازای هر ماه سن یک ساعت مثانه خود را کنترل کند برای مثال اگر سگ شما ۲ ماهه است، می توانند آن را حدود دو ساعت نگه دارند. بین زمان های دستشویی بیشتر از این فاصله نگیرید در غیر این صورت احتمال دارد خطا بزند و در هر جایی دستشویی کند. پس برای آموزش دستشویی سگ حتما این نکته را در نظر داشته باشید.

hamoonpet.com

ایجاد یک فضای مناسب برای دستشویی

مکانی را در خانه خود انتخاب کنید که برای پد آموزش ادرار سگ شما مناسب باشد. در حالت ایده آل، مکانی مناسب است که بتوان کف آن را تمیز کرد، مانند حمام یا فضای آشپزخانه است و بتوان یک پد جاذب را در آنجا قرار داد.

در زمان برنامه ریزی شده، یا هنگامی که نشانه‌های سگ خود را برای نیاز به دستشویی تشخیص دادید، او را به روی پد ببرید.

ممکن است بخواهید او را با بند به مکان سرویس بهداشتی ببرید، این باعث می‌شود که او به افسار عادت کند، که ممکن است هنگام شروع تمرینات دیگر در فضای باز به آن نیاز داشته باشید.

بعد از این‌که سگ دستشویی کرد، حتماً مکان را تمیز کنید. سگ‌ها می‌خواهند در جایی که بوی ادرار خود را حس می‌کنند دستشویی کنند، بنابراین شما باید یک پد را که استفاده شده است با کمی ادرار در زیر یک پد جاذب تمیز بگذارید و پس از دستشویی کردن سگ، تمام مدفوع را از منطقه خارج کنید.

hamoonpet.com

استفاده از تشویقی مناسب

برای یادگیری دستشویی، توله‌ها به تشویق و تنبیه مناسب نیاز دارند. هنگامی که توله‌تان را در حال دستشویی در فضای مناسب مشاهده کردید، او را تشویق کنید و به او خوراکی و تشویقی مورد علاقه‌اش بدهید. در صورتی که توله در مکانی غیر از فضای دستشویی اقدام به دستشویی کرد، به طور سریع او را به فضای دستشویی منتقل کنید و پس از انجام کار، او را تشویق کنید.

یادتان باشد که تشویقیها باید کوچک و به اندازه یک بند انگشت باشند. هر بار سه تا پنج خوراکی به عنوان پاداش به سگتان بدهید.

hamoonpet.com

بلافاصله محل دستشویی تصادفی را پاک کنید.

اگر سگ شما در خانه به طور تصادفی دستشویی کرد، هرچه زودتر آن مکان را تمیز کنید. سگ نباید در هر جایی به جز پد زیرانداز دستشویی کند.

از پاک کننده های آمونیاکی استفاده نکنید. در ادرار، آمونیاک وجود دارد ، بنابراین سگ شما ممکن است بوی پاک کننده را با ادرار اشتباه بگیرد. بجای آن از یک پاک کننده آنزیمی در مناطق آلوده استفاده کنید. سگ خود را به دلیل ادرار در مکانی دیگر تنبیه نکنید.

برنامه‌ریزی منظم

تربیت توله‌ها برای دستشویی در توالت بهتر است به صورت برنامه‌ریزی شده انجام شود. استفاده از یک برنامه زمانی منظم که شامل قرار دادن توله در فضای دستشویی در زمان‌های معینی در طول روز باشد، به تقویت عادت دستشویی در مکان مناسب کمک می‌کند.

پیگیری پیشرفت‌ها

با پیشرفت توله در دستشویی کردن در توالت، ممکن است کم‌کم نیاز به کمک شما در این زمینه کمتر شود. با این حال، باید به طور مداوم پیشرفت‌های او را پیگیری کنید و در صورت نیاز به اصلاحات، اقدام کنید. اگر توله به طور مکرر در دستشویی کردن در مکان مناسب دچار مشکل می‌شود، ممکن است نیاز به بازبینی روش‌های آموزشی یا بررسی مشکلات سلامتی وجود داشته باشد.

hamoonpet.com

صبر و حوصله

آموزش دستشویی به توله‌های سگ ممکن است زمانبر و چالش‌برانگیز باشد. باید در این فرآیند صبر و حوصله داشته باشید و انتظار نداشته باشید که توله به سرعت این مهارت را یاد بگیرد. ممکن است روند آموزش چند هفته یا حتی چند ماه طول بکشد. در این مدت، در صورت بروز مشکلات، نباید ناامید شوید و باید به تلاش خود ادامه دهید.

در صورت نیاز به کمک از یک مربی حرفه‌ای استفاده کنید

اگر پس از تلاش‌های بسیار، هنوز نتوانستید توله‌تان را برای دستشویی کردن در توالت آموزش دهید، ممکن است نیاز به کمک یک مربی حرفه‌ای داشته باشید. یک مربی حرفه‌ای می‌تواند با بکارگیری تکنیک‌ها و روش‌های مختلف، به شما در آموزش توله‌تان کمک کند.

مطالب مرتبط

دوره فحلی سگ چیست؟

ادامه مطلب

واکسیناسیون در سگ ها

ادامه مطلب

مراقبت از پنجه سگ در بهار و تابستان

ادامه مطلب

چشمان آبی و ابری در سگ ها

ادامه مطلب

چرا سگم علف میخورد؟

ادامه مطلب

چاقی در سگها و عوارض آن

ادامه مطلب

نهان بیضگی سگ (Cryptorchidism)

ادامه مطلب

جراحی و تثبیت شکسگی استخوان لگن در یک قلده سگ یورکشایر

ادامه مطلب

کیست هیداتید چیست؟

ادامه مطلب

جراحی استخوان مندیبل در سگ

ادامه مطلب

آموزش دستشویی به سگ ها

ادامه مطلب

آب های خطرناک که سگ ها نباید بنوشند

ادامه مطلب

میزان آب مورد نیاز سگ چقدر است؟

ادامه مطلب

10 مزیت علمی داشتن سگ

ادامه مطلب

آیا من به سگ حساسیت دارم؟

ادامه مطلب

علت بوی بد دهان سگ چیست و درمورد آن چه باید کرد؟

ادامه مطلب

مقدار غذای روزانه به سگ‌ها

ادامه مطلب

دلایلی که سگ ها ممکن است گاز بگیرند

ادامه مطلب

بیمارستان دامپزشکی هامون