بیمارستان دامپزشــکی هامــون

مراقبت از پنجه سگ در بهار و تابستان

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که با پای برهنه بیرون بروید و بلافاصله آرزو کنید ای کاش کفش داشتید؟ تصویر بلند کردن سریع پاها یکی پس از دیگری (انگار در حال انجام یک رقص کوچک) به ذهن می رسد. زیرا وقتی هوا شروع به گرم شدن می‌کند، دمای پیاده‌رو نیز افزایش می‌یابد و می‌تواند به سرعت بیش از حد گرم شود که نمی‌توان آن‌ها را به کار گرفت. اما سگ های ما چطور؟

یک تصور اشتباه بزرگ که بسیاری از مردم دارند این است: پنجه های سگ می توانند هر چیزی را تحمل کنند. این درست نیست. درست مانند پای انسان، پنجه ها نیز می توانند ترک بخورند، تاول بزنند و خونریزی کنند. پنجه سگ از پوست، استخوان، تاندون ها، رباط ها، خون رسانی و بافت همبند تشکیل شده است. با آناتومی ما تفاوت چندانی ندارد.

برای کمک به حفظ سلامت پنجه های سگ خود در بهار و تابستان، توصیه های ما را بخوانید!

بیشتر سگ ها عاشق بیرون رفتن در روزهای آفتابی در بهار و تابستان هستند، اما اگر هوا خیلی گرم است، به پای حیوان خانگی خود فکر کنید. جاده ها و سطوح آسفالت، زیر آفتاب به شدت داغ می شوند و این باعث می شود حیوان خانگی شما هنگام پیاده روی، درد زیادی احساس کند. اگر شما در گرمای زیاد نمی‌توانید با پای برهنه روی سطح راه بروید، برای حیوان خانگی شما هم خیلی گرم است.

بنابراین، دفعه بعد که برای پیاده روی بیرون می روید، فقط به دمای هوا فکر نکنید. توجه داشته باشید که آسفالت و سایر سطوح زمین گرما را حفظ کرده و پای بچه خزدار شما را می سوزاند.

زمین را احساس کنید

وقتی برای پیاده روی بیرون می روید، یک ثانیه وقت بگذارید و دست یا پای برهنه خود را روی سنگفرش بگذارید تا گرما را بررسی کنید. یک قانون کلی خوب: اگر نمی توانید حداقل 10 ثانیه دما را تحمل کنید، برای توله سگ شما خیلی گرم است.

تغییر ساعت پیاده روی

یکی از ساده ترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که زمان پیاده روی های طولانی را تغییر دهید. سعی کنید صبح زود و بعد از ظهر بروید، زمانی که خورشید در قوی ترین حالت خود نیست. در ساعات گرم بعد از ظهر، اگر سگ شما نیاز به استراحت دارد، سعی کنید به مناطق علف‌دار بچسبید.

قبل از پیاده روی از موم پنجه استفاده کنید

مالیدن کمی موم پنجه روی پنجه های توله قبل از راه رفتن می تواند به ایجاد یک لایه محافظ کمک کند. این برای محافظت در برابر گرما در ماه های گرم تابستان و مواد شیمیایی مضر مانند نمک های جاده ای در ماه های سرد زمستان طراحی شده است. *حتی با استفاده از موم پنجه باز هم باید مراقب دمای آسفالت با استفاده از روش بالا باشید. فقط به این دلیل که سگ شما موم پنجه‌اشرا استفاده کرده است، به این معنی نیست که وقتی زمین خیلی داغ است نمی‌تواند بسوزد.

مرطوب کنید

درست همانطور که دست ها و پاهای خود را مرطوب می کنید، پنجه های سگ نیز می توانند از یک مرطوب کننده خوب بهره مند شوند! پنجه ها زمانی که خیلی خشک هستند ممکن است ترک بخورند و خونریزی کنند و پنجه های خشک بیشتر از سطوح سالم در معرض آسیب ناشی از سطوح گرم راه رفتن هستند. بنابراین، یک مرطوب کننده خوب پنجه می تواند معجزه کند. مهم است که توجه داشته باشید که هرگز نباید از لوسیون انسان روی پنجه سگ خود استفاده کنید. در عوض، می‌توانید از کمی روغن نارگیل استفاده کنید یا مقدار زیادی مرطوب‌کننده پنجه سگ در بازار وجود دارد.

بعد از پیاده روی انگشتان پای توله سگ خود را بررسی کنید

اگر سگ شما از پیاده‌روی طولانی در پارک یا اطراف محله‌تان لذت می‌برد، حتماً روزانه انگشتان پا را چک کنید!

گیر کردن سنگریزه های کوچک یا گیاهای مثل جوموشی و شاخه های کوچک تیز در شکاف پای سگ شما بسیار آسان است.

اگر پنجه های توله سگ شما آسیب دید چه باید کرد؟

اگر متوجه تاول‌ها، لکه‌های زخمی یا علائم قرمز گونه یا بریدگی و یا خراشیدگی روی بالشتک پنجه سگ خود شدید، محل را با یک شستشوی ضد باکتری مناسب سگ تمیز کنید. و سپس آن‌ها را با گاز بپیچید. برای سوختگی ها و بریرگی ها ی جدی تر، مطمئن شوید که در اسرع وقت به دامپزشک خود مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

دوره فحلی سگ چیست؟

ادامه مطلب

واکسیناسیون در سگ ها

ادامه مطلب

مراقبت از پنجه سگ در بهار و تابستان

ادامه مطلب

چشمان آبی و ابری در سگ ها

ادامه مطلب

چرا سگم علف میخورد؟

ادامه مطلب

چاقی در سگها و عوارض آن

ادامه مطلب

نهان بیضگی سگ (Cryptorchidism)

ادامه مطلب

جراحی و تثبیت شکسگی استخوان لگن در یک قلده سگ یورکشایر

ادامه مطلب

کیست هیداتید چیست؟

ادامه مطلب

جراحی استخوان مندیبل در سگ

ادامه مطلب

آموزش دستشویی به سگ ها

ادامه مطلب

آب های خطرناک که سگ ها نباید بنوشند

ادامه مطلب

میزان آب مورد نیاز سگ چقدر است؟

ادامه مطلب

10 مزیت علمی داشتن سگ

ادامه مطلب

آیا من به سگ حساسیت دارم؟

ادامه مطلب

علت بوی بد دهان سگ چیست و درمورد آن چه باید کرد؟

ادامه مطلب

مقدار غذای روزانه به سگ‌ها

ادامه مطلب

دلایلی که سگ ها ممکن است گاز بگیرند

ادامه مطلب

بیمارستان دامپزشکی هامون