بیمارستان دامپزشــکی هامــون

شش دلیل که چرا بیشتر گربه ها آب را دوست ندارند؟

گربه ها به دلیل نفرت از آب بدنام هستند. خوشبختانه، حمام کردن گربه به ندرت مورد نیاز است. اما به نظر می رسد چرا گربه ها اینقدر از آب متنفر هستند؟ hamoonpet.com شش دلیل که چرا بیشتر گربه ها آب را دوست ندارند

1. ترس یا ناراحتی

گربه ها از لحاظ رفتاری معمولاً تحمل کمی نسبت به تغییر و تجربه های جدید در مقایسه با حیواناتی مثل سگ دارند. گربه ای که هرگز در معرض آب قرار نگرفته باشد، احتمالاً دوست ندارد این احساس را برای هیچ لحظه ای تجربه کند اما گربه ای که چند بار در معرض آب قرار گرفته باشد، کم کم این موضوع را می پذیرد. گربه ای که هرگز حمام نکرده است ممکن است احساس خیس شدن بدنش در آن را دوست نداشته باشد. یک گربه ای که به عنوان یک بچه گربه مرتباً در معرض آب قرار گرفته است، ممکن است مشروط به پذیرش بیشتر آن باشد.

2. آسیب پذیری

هنگامی که خیس می شود، گربه بیش از حد معمول وزن دارد. این می تواند حرکت و رفلکس آنها را محدود کند، که ممکن است باعث شود آنها احساس آسیب پذیری کنند. این به سادگی ممکن است باعث شود گربه شما احساس کند قادر به محافظت از خود نیست.

علاوه بر این، آب سطوح را لغزنده می کند. گربه شما ممکن است وقتی در سینک یا وان است احساس نکند که نمی تواند چنگ بزند یا تعادلش را حفظ کند، که می تواند احساس خطر کند.

سعی کنید از یک حوله خیس در پایه روی وان یا سینک استفاده کنید تا بچه گربه بتواند آن را بگیرد تا این حس به حداقل برسد.

3. ترجیحات نظافت

گربه ها دوست دارند احساس تمیزی کنند. آنها زمان زیادی را صرف آراستن خود می کنند، به اندازه 50 درصد از روزشان!

شامپوهای مبتنی بر آب و حلال می‌توانند روغن‌های طبیعی را روی پوست خود از بین ببرند. از نظر آنها، شما با حمام کردن آنها کار بیشتری برای آنها خلق می کنید، در حالی که آنها (در بیشتر موارد) ترجیح می دهند خودشان را حمام کنند. hamoonpet.com

4. زمان خشک شدن

اگر تا به حال گربه‌ای را حمام کرده‌اید، می‌دانید که خشک شدن خز آن‌ها پس از حمام ممکن است کمی طول می کشد. برخی از گربه ها ممکن است نخواهند خیس شوند زیرا می دانند چقدر طول می کشد تا خز آنها خشک شود و آنها را خیس و ناراضی می کند.

خز مرطوب هم سرد است! گربه شما ممکن است پس از غوطه ور شدن در آب، دوره ای احساس سرما کند. hamoonpet.com

5. مواد شیمیایی

گربه‌ها به بو حساس‌تر هستند - 14 برابر حساس‌تر از انسان. همچنین ممکن است گربه شما از عطر شامپویی که استفاده می کنید خوشش نیاید، به خصوص اگر عطر قوی باشد.

6. زمین خواران تکاملی

دلایل بیولوژیکی احتمالی وجود دارد که گربه ها آب را دوست ندارند. اگرچه بسیاری از گربه ها طعم ماهی را دوست دارند، اما از نظر تاریخی، آنها حیوانات اقیانوسی یا رودخانه ای نیستند. گربه های اهلی از نوادگان گربه سانانی هستند که معمولاً در مناطق خشک و خشک زندگی می کردند. آنها هرگز شنا را یاد نگرفته اند زیرا هیچ نیاز تکاملی به آن وجود نداشت. این رفتار، یا عدم وجود آن، در گربه‌های امروزی ما باقی مانده است.

فراموش نکنیم: برخی از گربه ها عاشق آب هستند! گربه ها موجوداتی کنجکاو و غیرقابل پیش بینی هستند. بعضی ها واقعا آب را دوست دارند! این غیر معمول نیست که برخی از صاحبان عکس هایی از گربه های خود را در حال بازی در آب در شبکه های اجتماعی منتشر کنند. اما پاشیدن و پا زدن به نهرهای آب ممکن است بیش از هر چیز دیگری با بازی نور و درخشندگی آب ارتباط داشته باشد.

برخی از نژادهای گربه در واقع برای لذت بردن از شنا شناخته شده اند. به عنوان مثال، به نظر می رسد وان ترکی از دست و پا زدن سیر نمی شود و به همین دلیل به او لقب «گربه شناگر» داده اند.

نکاتی که اگر باید گربه را حمام کنید خوشبختانه، حمام کردن گربه به ندرت ضروری است، زیرا بیشتر گربه‌ها نظافت‌کنندگان سخت‌گیر هستند. اگر نیاز به حمام کردن گربه خود دارید، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید استرس آن را کمی کمتر کنید. hamoonpet.com حمام سنتی ابتدا وان (یا سینک) را پر کنید، صدا و پاشیدن آب جاری اوضاع را بدتر می کند. وان را با یک حوله تا شده (که البته خیس می شود) بپوشانید تا احساس کنند چیزی برای گرفتن دارند. کف وان لغزنده نیز استرس بیشتری برای گربه ایجاد می کند. از یک ظرف برای ریختن آب با احتیاط روی آن، در مقابل استفاده از شیر آب استفاده کنید. در نهایت، واقعا مراقب اطراف صورت و چشم باشید!

حمام بدون آب اگر گربه شما عمیقاً از آب می ترسد، می توانید از حمام بدون آب استفاده کنید. یک دستمال مرطوب، شامپوی خشک یا کف مخصوص حیوانات خانگی پیدا کنید تا به آرامی روی خز بچه گربه خود ماساژ دهید. سپس به سادگی از یک حوله برای پاک کردن صابون باقی مانده استفاده کنید. احتمالاً گربه شما را به اندازه یک حمام سنتی تمیز نمی کند، اما در بسیاری از موقعیت ها می تواند مفید باشد. همیشه از محصولی با برچسب برای استفاده در گربه استفاده کنید. از آنجایی که گربه‌ها خودشان را اصلاح می‌کنند، احتمالاً هر چیزی را که روی خزشان می‌گذارید بخورند.

مطالب مرتبط

نژاد گربه اسفینکس sphynx

ادامه مطلب

نژاد گربه بیرمن

ادامه مطلب

دوره فحلی گربه چیست؟

ادامه مطلب

تربیت کردن سگ و گربه

ادامه مطلب

آیا گربه ها میتوانند شکلات بخورند؟

ادامه مطلب

هاری در گربه ها چقدر شایع است؟

ادامه مطلب

آیا گربه من به دوست نیاز دارد؟

ادامه مطلب

شش دلیل که چرا بیشتر گربه ها آب را دوست ندارند؟

ادامه مطلب

علت استفراغ گربه چیست؟

ادامه مطلب

علت و درمان اسهال گربه

ادامه مطلب

شایع ترین بیماری های پوستی گربه ها

ادامه مطلب

بیمارستان دامپزشکی هامون