بیمارستان دامپزشــکی هامــون

آیا گربه من به دوست نیاز دارد؟

اگرچه گربه ها به موجودات منزوی شهرت دارند، اما آنها حیواناتی اجتماعی هستند که در ایجاد روابط صمیمانه با حیوانات دیگر پیشرفت می کنند.

چگونه بفهمیم گربه شما گربه دیگری می خواهد؟

تغییرات رفتاری، مانند الگوهای خواب یا غذا خوردن نامنظم، ممکن است نشان دهنده این باشد که گربه احساس تنهایی می کند. اگر به فکر گرفتن یک گربه دوم هستید و دامپزشک شما موافق است، در اینجا چند نشانه وجود دارد که نشان می دهد گربه شما از همراهی با گربه سود می برد.

وابستگی

اگر گربه شما زیاد میو میو می کند، شما را دنبال می کند و شما را تنها نمی گذارد، ممکن است نیاز به تعامل اجتماعی بیشتری داشته باشد. این رفتار بسیار سخت می تواند نشان دهنده نگرانی های جدایی باشد.

آراستگی بیش از حد

نظافت وسواس گونه، که ممکن است راهی برای تسکین خود باشد، همچنین می تواند نشان دهد که گربه شما از داشتن یک همراه سود می برد. اگر گربه شما عادات نظافتی عجیبی دارد، تصور نکنید که او تنهاست. به طور بالقوه می تواند نشان دهنده یک بیماری پزشکی باشد. اگر متوجه شدید که گربه‌تان نامرتب به نظر می‌رسد و خودش را به اندازه‌ای مرتب نمی‌کند، می‌تواند نشانه‌ای از تنهایی یا غمگینی او باشد، اما ابتدا باید با دامپزشک مشورت کنید.

تغییر در عادات خوابیدن

احساس تنهایی ممکن است با تغییر در عادات خواب نشان داده شود. اگر گربه زیاد می‌خوابد و دیگر با شما ارتباط برقرار نمی‌کند، می‌تواند به این دلیل باشد که او تنها است و مالیخولیا شده است. با این حال، مانند هر تغییر عادت دیگری، مهم است که ابتدا مشکلات پزشکی را بررسی کنید.

مسائل مربوط به ادرار

رفتارهای غیرمعمول ادرار می تواند نشان دهنده استرس یا تنهایی باشد. اگر بچه گربه شما که قبلاً در ظرف خاک آموزش دیده بود، شروع به ادرار کردن در مناطق دیگر خانه کرد، باید فوراً به دامپزشک خود اطلاع دهید. گربه ها موجودات عادت هستند و وقتی روال خود را تغییر می دهند، مانند یک پیام نئونی چشمک زن برای انسان است.

### عادات غذایی عجیب

آیا گربه شما بیشتر از حد معمول غذا می خورد؟ این می تواند نشان دهنده کسالت یا عدم تحریک اجتماعی باشد. گربه، مانند مردم، ممکن است زمانی که کار دیگری برای انجام دادن وجود ندارد، به غذا روی بیاورد. از طرف دیگر، گربه ممکن است غذا خوردن را متوقف کند زیرا او افسرده است. از سوی دیگر، تغییر در الگوی غذا خوردن ممکن است نشان دهنده یک مشکل پزشکی باشد، بنابراین ابتدا با دامپزشک خود صحبت کنید.

زمان مناسب گرفتن گربه وقتی که از قبل یکی دارید

اگر با دامپزشک خود مشورت کرده اید و متوجه شده اید که هیچ مشکل پزشکی وجود ندارد، ممکن است گربه شما تنها باشد و به یک دوست نیاز داشته باشد.

با این حال، دانستن اینکه آیا یک گربه آماده است با گربه دیگری زندگی کند یا نه، می تواند سخت باشد.

در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید دنبال کنید و سوالاتی که باید از خود بپرسید:

گربه شما چگونه با گربه های دیگر همسایه کنار می آید؟ اگر گربه شما از ورود گربه‌های دیگر به قلمرو آن‌ها متنفر است و در صورت بروز این اتفاق آشفته یا عصبانی می‌شود، می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که او نمی‌پذیرد که خانه خود را با گربه دیگری به اشتراک بگذارد. برای مثال، بنگال ها برای تنها گربه بودن مناسب هستند.

گربه های فامیل بهتر از گربه هایی که فامیل نیستند با هم کنار می آیند.

گربه‌های جوان‌تر نسبت به گربه‌های مسن‌تر احتمال بیشتری دارد که گربه‌های جدید خانواده را بپذیرند.

به دلیل کمبود هورمون، گربه های عقیم شده به طور قابل توجهی بهتر از گربه های عقیم نشده با هم کنار می آیند.

آیا خانه شما به اندازه‌ای بزرگ است که به هر گربه فضایی اختصاص دهد که در صورت تمایل، بتواند از گربه‌های دیگر دور شود؟

چگونه بفهمم گربه هایم همدیگر را دوست دارند؟

گربه‌هایی که پیوند قوی دارند اغلب نشانه‌های واضحی نشان می‌دهند که خود را اعضای یک گروه اجتماعی می‌دانند. نظافت یکدیگر، خوابیدن یا دراز کشیدن در کنار یکدیگر نمونه هایی از این شاخص ها هستند. آنها ممکن است مرتباً با دست زدن به بینی یا میو کوچک به یکدیگر سلام کنند.

مطالب مرتبط

نژاد گربه اسفینکس sphynx

ادامه مطلب

نژاد گربه بیرمن

ادامه مطلب

دوره فحلی گربه چیست؟

ادامه مطلب

تربیت کردن سگ و گربه

ادامه مطلب

آیا گربه ها میتوانند شکلات بخورند؟

ادامه مطلب

هاری در گربه ها چقدر شایع است؟

ادامه مطلب

آیا گربه من به دوست نیاز دارد؟

ادامه مطلب

شش دلیل که چرا بیشتر گربه ها آب را دوست ندارند؟

ادامه مطلب

علت استفراغ گربه چیست؟

ادامه مطلب

علت و درمان اسهال گربه

ادامه مطلب

شایع ترین بیماری های پوستی گربه ها

ادامه مطلب

بیمارستان دامپزشکی هامون