بیمارستان دامپزشــکی هامــون

چرا عروس هلندی پرهای جوجه های خود را میکند؟

پرندگان عموماً والدین بسیار خوبی هستن. هر دو پرنده نر و ماده به صورت اشتراکی تخم ها را گرم نگه داشته و جوجه ها رو تغذیه میکنن. در اغلب موارد شما نیاز به هیچ اقدامی برای رشد جوجه ها ندارید و پدر و مادر به خوبی اونها رو بزرگ میکنن. پیش از ادامه این مطلب باید یادآوری کنم که لطفاً و خواهشاً با دلایل واهی جوجه ها رو از پدر و مادرشون جدا نکنید و بهتون توصیه میکنم حتماً مطلب چرا جوجه سرلاکی نخریم رو حتما مطالعه کنید، داخل این مقاله دلایلی که نباید جوجه رو از والدینش جدا کردن توضیح دادم.

hamoonpet.com

کندن پر جوجه های عروس هلندی توسط والدین و عواقب آن!!!

در برخی موارد دیده میشه که عروسهای هلندی و سایر طوطی سانان به طرز عجیبی پرهای بچه های خود را می کنند. این کار علاوه بر دردی که به جوجه وارد میکنه میتونه آسیب جدی به سلامت ریشه پرهای جوجه بزنه و این مشکل با پرنده باقی بمونه. پس خیلی مهمه که دلایل این کار پرندگان رو به خوبی بدونیم و به موقع اقدام لازم رو برای جوجه های بی دفاع و والدینشون انجام بدیم.

مشکل کمبود کلسیم و طریقه مصرف کلسیم برای عروس هلندی

اگر فکر میکند که دلیل کندن پرهای جوجه توسط والدین کمبود کلسیم هست اول باید پرندگان والد رو از جوجه ها جدا کنید و بعد با یک دوره درمانی با پودر کلسیم یا قطره کلسیم با کیفیت، مطمئن بشید که کمبود کلسیم بدن پرنده رفع شده. همینطور در اختیارشون بلوک کلسیم و کف دریا قرار بدید. در این فاصله قطعاً باید جوجه ها رو با سرلاک خوب خارجی و فقط خاااارجی (برند ورسلگا یا نکتون) تغذیه کنید. اگر تجربه تغذیه جوجه با سرلاک رو ندارید حتماً اطلاعات کافی رو از یه دامپزشک بپرسید و خوب سرچ کنید. سرلاک دادن به جوجه ها میتونه به طرق مختلف باعث مرگ جوجه یا آسیب جدی به اون بشه. حتما مطلب چرا جوجه سرلاکی نخریم رو مطالعه کنید که حالا که مجبور به تغذیه با سرلاک هستید، متوجه ریسکهای این کار بشید و از اونها اجتناب کنید. همینطور دونه های مغذی و بالانس شده که خیلی چرب نباشن ولی متنوع باشن در اختیار پرنده های والد قرار بدید.

کمبود سدیم میتواند باعث کند پر جوجه ها توسط والدین باشد

ماده معدنی دیگه ای که کمبود اون میتونه باعث کندن پر جوجه ها توسط عروس هلندی مادر و پدر بشه، سدیم هست. این موضوع نشون میده شما منابع سدیمی کمی در اختیار والدین این جوجه کوچولوها قرار دادین بنابراین خیلی زود دست به عمل بشید.

رژیم افزایش سدیم در عروس هلندی

شما باید به سرعت جوجه ها رو از پرندگان بالغ جدا کنید و به پرندگان بالغ منبع سدیم بدید تا بتونند نیازهای سدیم خود را تامین کنند. یکی از راه‌های ورود سدیم به بدن پرنده والد کرفس هست. کمی ساقه و برگ کرفس در اختیار پرنده قرار بدید.

اگر از سلامت بدنی و تکمیل بودن غذاها و مکملها و مواد معدنی لازم برای پرنده شما مطمئن هستید، پس دلیل این کار مخرب کندن پر جوجه ها میتونه منشا عصبی داشته باشد.

مطالب مرتبط

طوطی کاسکو

ادامه مطلب

طوطی برزیلی

ادامه مطلب

عروس هلندی

ادامه مطلب

بیماری PBFD طوطی سانان

ادامه مطلب

(Aspiration) آسپیراسیون در جوجه های سرلاکی

ادامه مطلب

چرا عروس هلندی پرهای جوجه های خود را میکند؟

ادامه مطلب

بیمارستان دامپزشکی هامون