بیمارستان دامپزشــکی هامــون

همه آنچه باید در مورد چای برای سگ بدانید

همه آنچه باید در مورد چای برای سگ بدانید

بیاموزید که چگونه دادن چای بدون کافئین به سگ شما می تواند یک داروی گیاهی ایمن و موثر برای درمان بیماری هایی باشد که در مراحل بعدی زندگی آنها ایجاد می شود.

آیا می دانستید که یک فنجان کوچک چای سیاه یا سبز می تواند به بهبود سلامت و تندرستی سگ شما کمک کند؟ مطالعات نشان می‌دهد که چای بدون کافئین یک داروی گیاهی بی‌خطر برای سگ‌ها با شرایطی است که بعداً متوجه خواهید شد.

آیا سگ ها می توانند چای بنوشند؟

دادن چای به حیوان خانگی شما می تواند برای سلامتی او مفید باشد زیرا این نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان ها و همچنین خواص آرامش بخش و تسکین دهنده است.

بله، سگ ها می توانند چای بنوشند. به طور کلی، دمنوش‌های گیاهی برای حیوانات خانگی بی‌خطر هستند، اما برای حفظ امنیت، باید قبل از دادن هر یک از آنها به سگ خود با دامپزشک خود مشورت کنید.

چای هایی مانند رویبوس، اکیناسه و چای نعناع می توانند به هضم غذا کمک کنند. همچنین می توانید نسخه های بدون کافئین چای سیاه یا سبز را که سرشار از خواص آنتی اکسیدانی هستند، به او بدهید تا تناسب اندام و سلامت او را حفظ کنید.

آیا سگ ها می توانند چای گیاهی بنوشند؟

بله، چای های گیاهی بدون کافئین مانند بابونه و نعناع فلفلی برای هضم غذا مفید هستند. همانطور که گفته شد، می توانید به او چای سبز یا سیاه نیز بدهید، اما مطمئن شوید که بدون کافئین است.

[کافئین در دوزهای زیاد می‌تواند برای سگ‌ها کشنده باشد، بنابراین اگر این یادآوری را نادیده بگیرید، ممکن است فقط برایتان مشکل ایجاد کند. برخی از علائم مسمومیت با کافئین عبارتند از تپش قلب، لرزش عضلات و بی قراری.]

حالا وقتی صحبت از تفاوت چای سبز و چای سیاه می‌شود، بدانید که چای سبز قبل از برداشت درست می‌شود اما چای سیاه این طور نیست چای سیاه دیرتر خشک می‌شود تا تانن‌ها و تافلاوین‌ها و… تشکیل شوند.

برگ‌های چای سبز نیز تخمیر نمی‌شوند، بنابراین برخلاف چای سیاه دچار اکسیداسیون نمی‌شوند. چای سبز منبع قوی اپی گالاکتوکاتچین گالات (EGCG) است که برای مبارزه با بیماری های قلبی عروقی و سرطان مورد تمسخر قرار می گیرد.

با این وجود، هم چای سبز و هم چای سیاه دارای آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند به درمان بیماری های خاص کمک کنند.

چرا نوشیدن چای برای سگ ها ضروری است؟

برای مثال، سگ‌هایی که دارای شرایط پزشکی هستند که سطح بالاتری از آنتی‌اکسیدان‌ها را در سیستم خود دارند، می‌توانند از نوشیدن چای سود ببرند، زیرا می‌تواند به کاهش کلسترول بد خون کمک کند و یک عامل ضد سرطان است.

چای سبز، به ویژه، می تواند چندین سرطان از جمله سرطان ریه و کیسه صفرا را نیز مهار کند. همچنین توانایی مهار سرطان سینه را با اتصال به گیرنده های استروژن بدن در حیوانات کوچک دارد.

محتوای کاتچین آن نیز جذب بافت‌های بدن می‌شود، اما در دستگاه گوارش و کبد در میان حیوانات آزمایشگاهی و سگ‌های مورد مطالعه متمرکز می‌شود و نشان می‌دهد که چقدر می‌تواند برای این مناطق محافظت کند.

چه شرایطی به "چای درمانی" نیاز دارد

همانطور که در بخش قبل به طور خلاصه به آن اشاره شد، چای می تواند برای سگ هایی که از شرایطی که به آنتی اکسیدان نیاز دارند، مفید باشد.

به عنوان مثال، می تواند برای چندین نوع تومور مفید باشد که شامل تومورهای روده بزرگ، روده، پانکراس و رکتوم نیز می شود.

برخی از یافته‌های اولیه همچنین نشان می‌دهند که چای سبز می‌تواند سرطان را در حیوانات خانگی درمان کند، زیرا می‌تواند به کاهش بروز سرطان پانکراس، روده بزرگ و معده در انسان کمک کند.

این فقط نشان می دهد که حیوانات خانگی می توانند با مصرف منظم فواید مشابهی داشته باشند. اما دوباره، قبل از مصرف چای به عنوان بخشی از پروتکل درمانی با دامپزشک خود صحبت کنید.

کاتچین های چای سبز به دلیل دفع و غیرفعال شدن مواد سرطان زا، نقش مهمی در عاری از سرطان بدن او دارند.

این ترکیبات همچنین می توانند مولکول های سرطان زا که به DNA آسیب می رسانند را تغییر دهند.

چای سبز خنک نیز می تواند به تسکین زخم ها و نقاط داغ دهان و تمیز کردن گوش های کثیف کمک کند.

همچنین می تواند برای سگ هایی با شرایط التهابی و کسانی که نیاز به تقویت سیستم ایمنی دارند استفاده شود. بنابراین اگر سگ شما بیمار است و به دنبال افزایش مقاومت او در برابر بیماری ها هستید، می توانید برای کمک به او چای بدهید.

یادآوری: اگر چای‌های متفاوتی درست می‌کنید، قوری‌ها را با هم مخلوط نکنید و آب را بیش از حد نجوشانید. چای سبز، به ویژه، حساس است که اگر بیش از حد جوشانده شود، برگ های آن می سوزد. در نتیجه می تواند خواص درمانی و معطر خود را نیز از دست بدهد.

نتیجه:

چای می تواند یک داروی گیاهی موثر برای سگ های مبتلا به سرطان یا هر بیماری دیگری باشد که به سطح بالاتری از آنتی اکسیدان ها در سیستم آنها نیاز دارد اما با احتیاط.

اگر قصد دارید آن را همراه با شیمی درمانی یا درمان دیگری استفاده کنید، آن را بدون مشورت با دامپزشک به سگ خود ندهید. در نهایت، از نسخه های کافئین دار استفاده نکنید زیرا کافئین می تواند برای دوست پشمالوی شما مضر یا حتی کشنده باشد.

مطالب مرتبط

چرا سگ مدفوع گربه را میخورد

ادامه مطلب

مسمومیت با استامینوفن در سگ و گربه

ادامه مطلب

همه آنچه باید در مورد چای برای سگ بدانید

ادامه مطلب

غذاهای خطرناک برای سگ ها

ادامه مطلب

خطر گیاه جو موشی در حیوانات خانگی را جدی بگیریم !

ادامه مطلب

مشکلات و آسیب های پد پنجه سگ چیست؟

ادامه مطلب

حقایق جالب درباره گوش گربه‌

ادامه مطلب

واکسیناسیون گربه

ادامه مطلب

بهداشت و سلامت حیوانات خانگی

ادامه مطلب

بیمارستان دامپزشکی هامون