بیمارستان دامپزشــکی هامــون

مشکلات و آسیب های پد پنجه سگ چیست؟

بالشتک های پای سگ دارای پوست تخصصی است که با پوست ما یا سایر قسمت های سگ بسیار متفاوت است. بریدگی، خراشیدگی و شکستگی ناخن ممکن است نیاز به درمان تخصصی و مراقبت های دامپزشکی داشته باشد. اگر آسیب به پنجه و اطراف آن ممکن است برای هر سگی اتفاق بیفتد، برخی از آنها را می توان برای کمک به خطرات انجام داد، از جمله استفاده از وسایل مناسب برای محیط خود، نگه داشتن پنجه سگ و کوتاه نگه داشتن پده. . داشتن ناخن های او.

بالشتک پای دارای پوست تخصصی است که مانند پوست معمولی بهبود نمی یابد و ممکن است برای آسیب ها و شرایط متوسط تا شدید نیاز به ارزیابی و درمان دامپزشکی داشته باشد.

علائم مشکلات و آسیب های پد پنجه در سگ ها

پنجه های ملتهب یا تاول دار

لنگیدن

شل شدن لبه های پوست روی پدهای پنجه

امتناع از راه رفتن

لیسیدن و جویدن پنجه ها

ناخن های ترک خورده

ضربه به تار انگشتان پا

تخت ناخن آسیب دیده

اجسام خارجی در پد

پارگی یا سوراخ شدن

لنگیدن که بیشتر از یک روز طول بکشد

رنگ چرک

امتناع از تحمل وزن روی پنجه یا پنجه

اگر حیوان خانگی شما این علائم را دارد، باید به دامپزشک مراجعه کنید

جویدن و لیسیدن پاها نیز در صورتی که باعث آسیب به پنجه شود یا بیش از یک یا دو روز ادامه یابد، باید مورد توجه قرار گیرد. این رفتار ممکن است نشان دهنده سایر مشکلات جدی سلامتی از جمله آلرژی غذایی، آرتریت یا حتی عدم مقابله با هورمونی باشد.

علل مشکلات و آسیب های پد پنجه در سگ ها

عفونت ها

عفونت های قارچی و باکتریایی می تواند باعث خارش، تورم و قرمزی شود که می تواند باعث جویدن و لیسیدن پاهای سگ شما شود.

جویدن و لیس زدن زیاد می تواند به زخم، گرانولوم لیس و ترک پا شود. بیماری کنه ها، کک ها یا کنه ها می توانند واکنش های مشابهی ایجاد کند

خطرات زمستانی

برخی از خطرات جدی برای پنجه های سگ شما وجود دارد که به فرد در هوای سردتر است

سرمازدگی معمولاً در دمای انجماد یا زیر انجماد رخ می‌دهد و نه تنها پنجه‌ها را درگیر می‌کند، معمولاً دم گوش‌ها وام تناسلی سگ‌ها را نیز درگیر می‌کند.

زمانی که یخ روی زمین است، احتمال ذوب یخ نیز وجود دارد. ذوب یخی که روی پنجه ها باقی می ماند می تواند باعث سوزش و ترک شود.

مشکل ناخن

آسیب به ناخن یا تخت ناخن می تواند یک مشکل جدی برای سگ ها باشد

ناخن های فرورفته عفونی می شوند و برای جلوگیری از سیستم عامل شدن نیاز به تمیز کردن و داشتن دارند.

ناخن‌های پا سگ‌ها نیز دارای یک رگ خونی است که از آن عبور می‌کند، بنابراین شکاف‌هایی که از این رگ می‌شوند بهتر است توسط دامشک مراقبت شود تا از آسیب یا آسیب‌های شدید جلوگیری شود.

ضربه جسمی

بریدگی، پارگی و ساییدگی ممکن است در هر زمانی رخ دهد، در طول فعالیت های معمول

مهم است که هنگام رفتن سگ‌ها مراقب اشیاء تیز روی زمین باشید و هنگام دویدن روی زمین ناهموار یا ناهموار یا روی پیاده‌رو از محافظت مناسبی برخوردار باشید.

یافتن اجسام خارجی و باقی مانده در بریدگی ها و پارگی ها غیر معمول نیست.

تشخیص مشکلات و آسیب های پد پنجه در سگ ها

با بررسی کامل پنجه و پد روی پاهای آسیب دیده می توان چیزهای زیادی را در مورد وضعیت پنجه های حیوان خانگی خود استنباط کرد. هنگام بازرسی پنجه های سگ خود محتاط باشید زیرا ممکن است واکنش غیرقابل پیش بینی به درد نشان دهد. مناطقی که باید پای سگ خود را بررسی کنید عبارتند از:

پدهای پنجه

کنده شدن پد پنجه اغلب قابل مشاهده ترین آسیب است، که در آن پوشش ضخیم بیرونی به دلیل دویدن یا لغزش در نواحی سخت یا ناهموار کنده می شود و قسمت حساس داخلی آشکار می شود. این ممکن است به دلیل فرسوده شدن یا به دلیل سوزش یا تاول که باعث پوسته شدن پدها می شود، رخ دهد. سگ ها همچنین می توانند بریدگی ها و سوراخ هایی روی بالشتک های پنجه خود داشته باشند که ممکن است گاهی اوقات دیدن آنها سخت تر باشد. اگر زباله در بریدگی وجود داشته باشد، باید آن را برداشته و برای توقف خونریزی فشار وارد کرد. اگر خونریزی در عرض پنج دقیقه متوقف نشد، بلافاصله با دامپزشک خود تماس بگیرید.

ناخن و بستر ناخن

سگ هایی که دارای ناخن یا بستر ناخنی هستند که در آنها چرک وجود دارد یا خونریزی شدید دارند باید بلافاصله به دامپزشک منتقل شوند.

ناخن‌های شکسته یا شکافته‌ای که به سرعت گسترش می‌یابند نیز در صورت عدم درمان می‌توانند خطرآفرین باشند، زیرا می‌توانند باعث خونریزی از رگ‌های خونی واقع در ناخن شوند و همچنین اجازه ورود به باکتری‌ها، ویروس‌ها یا انگل‌های بالقوه را می‌دهند. این صدمات نیز می توانند بسیار دردناک باشند.

در بین انگشتان پا و پد

برای بریدگی یا وجود اجسام خارجی اینجا را بررسی کنید. این مکان همچنین مکان خوبی برای شناسایی عفونت های مخمری و آفاتی مانند کنه، کنه و کک است.

درمان مشکلات و آسیب های پد پنجه در سگ ها

درمان دامپزشکی برای آسیب به پد پا و نواحی اطراف آن بستگی به نوع آسیب یا اختلالی دارد که بر پنجه تأثیر می گذارد. سوختگی ها، بریدگی ها و ساییدگی ها ابتدا تمیز و ارزیابی می شوند. ضایعات و اجسام خارجی برداشته می شوند و در صورت وجود هر گونه تگ یا فلپ پوستی، احتمالاً برداشته می شوند. اگر آسیب بیش از سطحی باشد، ناحیه اطراف آن نیز ممکن است برای کمک به رشد مجدد بافت های سالم پاک شود. پنجه هایی که تحت تاثیر از دست دادن متوسط تا شدید پد پا یا پارگی های عمیق تر قرار گرفته اند، درمان می شوند.

در بسیاری از موارد، ممکن است آتل نیز روی اندام گذاشته شود تا از فشار بی مورد روی پد پا جلوگیری شود. این امر به ویژه در مورد پارگی های عمیق بسیار مهم است زیرا فشار روی پد غذا می تواند منجر به باز شدن مجدد زخم و به طور بالقوه عفونت شود. اگر آسیب وارده به پا علت زمینه‌ای مانند آفات، عفونت، اجسام خارجی یا آلرژی داشته باشد، باید به علت اصلی نیز رسیدگی شود. ناخن‌های فرورفته نیز باید از ناحیه‌ای که در آن رشد کرده‌اند، که اغلب کنار پنجه یا خود پد پنجه است، برداشته شوند.

مطالب مرتبط

چرا سگ مدفوع گربه را میخورد

ادامه مطلب

مسمومیت با استامینوفن در سگ و گربه

ادامه مطلب

همه آنچه باید در مورد چای برای سگ بدانید

ادامه مطلب

غذاهای خطرناک برای سگ ها

ادامه مطلب

خطر گیاه جو موشی در حیوانات خانگی را جدی بگیریم !

ادامه مطلب

مشکلات و آسیب های پد پنجه سگ چیست؟

ادامه مطلب

حقایق جالب درباره گوش گربه‌

ادامه مطلب

واکسیناسیون گربه

ادامه مطلب

بهداشت و سلامت حیوانات خانگی

ادامه مطلب

بیمارستان دامپزشکی هامون