بیمارستان دامپزشــکی هامــون

حقایق جالب درباره گوش گربه‌

حس شنوایی گربه ها با انسان متفاوت است. حس شنوایی گربه و نحوۀ تشخیص صدا در گربه ها بسیار حساس تر و پیچیده تر است و برای اندازه گیری آن هر سه مقیاس طول، فرکانس و شدت دخالت دارند.

گربه ها همانند حس بویایی خود ، از شنوایی بسیار پیشرفته ای برخوردار هستند ، زیرا گربه سانان از گوش های بزرگ و سرحال خود به خوبی استفاده می کنند.

گربه ها می توانند از شنوایی خود برای تعیین دقیق طعمه استفاده کنند. هر دو گوش آنها می توانند مستقل از یکدیگر بچرخند و حرکت کنند ، که برای یافتن منابع برخی از صداها بسیار مفید است.

به طرز شگفت انگیزی ، گربه ها قادر به تشخیص صداهایی هستند که در فاصله ۳ اینچ از یکدیگر قرار می گیرند.گربه ها دارای طیف وسیعی از شنوایی هستند آنها از ۴۵ تا ۶۴۰۰۰ هرتز را می شنوند.

علائم کاهش شنوایی

علائم مختلفی از کاهش شنوایی وجود دارد ، از عدم پاسخگویی به صداهای بلند ، تا مشکل در بیدار کردن آنها از خواب.

بچه گربه هایی که ناشنوا هستند ممکن است صدای بیشتری داشته باشند و ممکن است خشن تر بازی کنند زیرا صدای گریه های همسرانشان را نمی شنوند.

اگر گربه شما دارای مجاری گوش قرمز یا علائم دیگر است ، مهم است که هر چه سریعتر آن را به دامپزشک برسانید زیرا این علائم می تواند عفونت باشد که می تواند منجر به ناشنوایی شود.

۵ حقیقت شگفت‌انگیز درباره گوش گربه‌

گوش‌ گربه بخش‌های شگفت‌انگیزی از بدن این حیوانات هستند که نه تنها صدا را تشخیص می‌دهند بلکه باعث ایجاد تعادل، ارتباط عاطفی و حتی کمک در شکار طعمه می‌شوند. در ادامه به بررسی پنج حقیقت شگفت‌انگیز درباره‌ی گوش‌های گربه‌تان می‌پردازیم.

۱. گوش گربه‌تان دامنه‌ی حرکت وسیعی دارد گوش انسان در همان موقعیت خود ثابت است و حرکت نمی‌کند. از طرف دیگر گوش گربه‌ دارای ۳۲ ماهیچه است که به کمک آن‌ها می‌توانند گوش خود را تکان داده، بچرخانند و حس شنوایی بهتری داشته باشند. گوش گربه می‌تواند تا ۱۸۰ درجه بچرخد که باعث می‌شود ابزار مناسبی برای ردگیری طعمه‌های کوچک در هر مسیری باشد.

۲. گربه‌ها شنوایی بهتری نسبت به انسان‌ها و سگ‌ها دارند معمولاً از سگ‌ها به عنوان حیواناتی یاد می‌شود که بهترین حس شنوایی را دارند. اما به نظر می‌رسد گربه‌تان قادر به شنیدن فرکانس‌های بیشتری باشد. دامنه‌ی شنوایی یک سگ از ۶۷ تا ۴۵۰۰۰ هرتز است در حالی که دامنه‌ی شنوایی گربه بسیار شگفت‌انگیزتر و از ۴۵ تا ۶۴۰۰۰ هرتز است.

انسان‌ها در رده‌ی آخر این فهرست قرار دارند و دامنه‌ی شنوایی‌شان از ۶۴ تا ۲۳۰۰۰ هرتز است. اگر گوش گربه‌ شما در حال تکان خوردن است احتمالاً در حال شنیدن صدایی است که شما قادر به شنیدن آن نیستید.

۳. گوش گربه‌ها به حفظ تعادل‌شان کمک می‌کند تا به حال عفونت گوشی داشته‌اید که باعث شود کمی احساس عدم تعادل کنید؟ دلیل این اتفاق آن است که شما مایعی در گوش‌تان دارید که به حفظ تعادل‌تان کمک می‌کند.

گوش درونی گربه‌تان شامل سیستم وستیبولار است، این سیستم که از مایعات تشکیل شده است به گربه‌تان کمک می‌کند تا تعادل خود را حفظ کند. می‌دانید چطور گربه‌ها (تقریباً) همیشه خودشان را صاف می‌کنند تا روی پاهایشان فرود بیایند؟ گربه‌تان باید از گوش دقیق خود ممنون باشد.

۴. گوش گربه‌تان می‌تواند احساس او را به شما بگوید حس شنوایی گربه بیشتر صاحبان گربه‌ها با توجه به وضعیت گوش گربه‌ می‌توانند تشخیص دهند که مشکلی وجود دارد. به دلیل سیستم پیچیده‌ی ۳۲ ماهیچه‌ای گوش گربه‌ او می‌تواند گوش خود را مانند یک دیش بزرگ ماهواره تغییر جهت دهد و حالت‌های مختلف عاطفی خود را اعلام کند.

گربه‌ای که گوش‌های خود را به سرش چسبانده است و در حالتی پراسترس ایستاده است به ما می‌گوید که راحت نیست و ترسیده است. گوش‌های افراشته و در حال تکان خوردن به شما می‌گویند که یا در حال اذیت شدن از چیزی است یا در حال تلاش است تا بفهمد صدای خاصی از کجا می‌آید.

۵. گوش گربه‌ها ابتدا کر است حس شنوایی گربه وقتی گربه‌ها به دنیا می‌آیند کانال گوش‌شان بسته است. چنین چیزی به این معنی است که گربه‌تان کر به دنیا می‌آید. وقتی سن گربه‌تان به یک هفته می‌رسد کانال‌های گوش او باز می‌شوند. در سن دو هفتگی شروع به تشخیص صداها می‌کند.

در سن یک ماهگی در مسیر خود قرار گرفته است تا بتواند تفاوت بین صداها را تشخیص دهد. گوش گربه‌ها هم بامزه و هم شگفت‌انگیز است، مطمئن شوید که مراقبت‌های لازم از گوش او را انجام دهید تا زندگی خوشحال، سالم و متعادلی داشته باشد.

حفاظت از گوش گربه شما

واکنش گربه شما به موسیقی با صدای بلند و یا سر و صدایی بیش از حد (مثل آنهایی که اغلب در فیلم های اکشن دیده می شود) یک اقدام غریزی از خود محافظت است. توجه داشته باشید سیگنال های گربه شما ارسال می شود و سعی کنید صدای خود را هنگامی که در اتاق قرار دارد پایین بیاورید.

همانند انسان، گربه ها می توانند در طول زمان به علت بیماری، عفونت، آسیب، آسیب و سن ساده، مشکلات شنوایی را ایجاد کنند. شما می توانید جلسات حیوان خانگی خود را با ابزارهایی مانند Mutt Muff ها یا گوشواره های ساده ساخته شده از فوم یا پنبه پنبه محافظت کنید.

مطالب مرتبط

چرا سگ مدفوع گربه را میخورد

ادامه مطلب

مسمومیت با استامینوفن در سگ و گربه

ادامه مطلب

همه آنچه باید در مورد چای برای سگ بدانید

ادامه مطلب

غذاهای خطرناک برای سگ ها

ادامه مطلب

خطر گیاه جو موشی در حیوانات خانگی را جدی بگیریم !

ادامه مطلب

مشکلات و آسیب های پد پنجه سگ چیست؟

ادامه مطلب

حقایق جالب درباره گوش گربه‌

ادامه مطلب

واکسیناسیون گربه

ادامه مطلب

بهداشت و سلامت حیوانات خانگی

ادامه مطلب

بیمارستان دامپزشکی هامون