بیمارستان دامپزشــکی هامــون

آیا من به سگ حساسیت دارم؟

آلرژی سگ چیست؟ طبق نظرسنجی انجمن حیوانات خانگی آمریکا، 69 میلیون خانوار در ایالات متحده از سال 2021 تا 2022 صاحب سگ بودند. حدود 10 تا 20 درصد از جمعیت جهان به آلرژن های سگ حساسیت دارند، که ممکن است علائم آلرژی را ایجاد کند و علائم آسم را تحریک یا بدتر کند.

افرادی که به سگ ها حساسیت دارند ممکن است وقتی در معرض بزاق سگ یا شوره سگ قرار می گیرند، دچار خارش، کهیر یا اشک چشم شوند. در بسیاری از موارد، علائم آلرژی به سگ خفیف است و اگر فرد بتواند علائم خود را مدیریت کند، ممکن است همچنان بتواند با سگ زندگی کند. برخی از درمان های خانگی می توانند علائم را کاهش دهند. با این حال، تنها راه واقعا موثر برای از بین بردن آلرژی سگ، اجتناب از قرار گرفتن در معرض سگ است.

در این مقاله به علائم واکنش‌های آلرژیک به سگ‌ها و راه‌های مدیریت آن‌ها، از جمله درمان‌های خانگی و درمان‌های پزشکی می‌پردازیم.

آیا من به سگ حساسیت دارم؟

علائم خاص و زمان بروز آنها به شدت آلرژی بستگی دارد. افرادی که واکنش‌های آلرژیک شدید به سگ‌ها دارند ممکن است علائم را بلافاصله پس از قرار گرفتن در معرض آن تجربه کنند، در حالی که آنهایی که حساسیت‌های جزئی‌تری دارند ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا علائم ظاهر شوند.

hamoonpet.com

علائم عبارتند از:

خارش پوستی به همراع قرمز رنگ شدن پوست یا متشکل از برجستگی های کوچک، قرمز و برجسته به نام کهیر

گرفتگی بینی

آبریزش بینی و عطسه

خارش، قرمزی و آبریزش چشم

سرفه کردن

خس خس سینه

احساس سنگینی در قفسه سینه و تنگی نفس

درمانهای خانگی

اگر فردی با یک سگ زندگی کند، سخت است که محیط را عاری از آلرژن کند. شوره سگ (سلول های مرده پوست) می تواند برای مدت طولانی در هوا بماند و به وسایل خانه مانند پرده، مبلمان، ملافه و فرش بچسبد.

نژادهای هیپوآلرژیک سگ ها کمتر از سایرین ریزش می کنند بنابراین ممکن است کمتر احتمال ایجاد واکنش های آلرژیک را داشته باشند. با این حال، برخی از مطالعات منبع معتبر دریافته اند که خانه هایی با نژادهای کم آلرژی زا ممکن است همچنان به اندازه خانه هایی با نژادهای دیگر حاوی آلرژن باشد.

تنها راه مطمئن برای از بین بردن آلرژی سگ، اجتناب از تماس با سگ است. با این حال، اگر فردی وقت خود را با سگ ها سپری کند، درمان های خانگی زیر ممکن است به او در مدیریت علائم کمک کند:

استفاده از شستشوی سینوس نمکی سوراخ های بینی را با استفاده از مخلوطی از 3 قاشق چایخوری نمک (بدون ید)، استفاده کنید و از قطره چکان برای قرار دادن محلول در سوراخ بینی می توان استفاده کرد.

مکمل های گیاهی طبق یک مطالعه در سال 2014، مصرف برخی مکمل های گیاهی، مانند مکمل های حاوی رزمارینیک اسید، ممکن است علائم آلرژی را کاهش دهد.

hamoonpet.com

نکاتی درباره سبک زندگی که می تواند تاثیر آلرژی سگ را کاهش دهد عبارتند از:

پس از تماس با سگ از دست زدن به چشم یا صورت خودداری کنید

شستن دست ها با صابون پس از تماس با سگ

اجتناب از تماس نزدیک با سگ ها، مانند در آغوش گرفتن یا بوسیدن آنها

نظافت خانه، شستن هفتگی ملافه ها و مرتب نگه داشتن خانه

تمیز کردن بیشتر در ماه های زمستان

محدود کردن سگ ها به اتاق ها یا فضاهای خاص

دور نگه داشتن سگ ها از اتاق خواب و کنار گذاشتن مبلمان

حمام کردن سگ ها هر 3 الی4 هفته

پوشیدن ماسک گرد و غبار و دستکش هنگام نظافت یا در مکان هایی که سگ ها وجود دارد

مسواک زدن و تمیز کردن سگ ها در فضای باز در صورت امکان

اگر کسی قصد دارد سگی را به خانه خود بیاورد، باید قبل از انجام این کار آزمایش آلرژی انجام دهد یا یک دوره آزمایشی انجام دهد.

درمان پزشکی

داروهای بدون نسخه (OTC) و نسخه‌ای در دسترس هستند که می‌توانند به کاهش یا رفع علائم برای افرادی که به سگ‌ها حساسیت دارند کمک کنند.

داروهای OTC برای آلرژی سگ عبارتند از:

آنتی هیستامین ها داروهای آنتی هیستامین هیستامین را مسدود می کنند، ترکیبی که به شروع پاسخ های ایمنی موضعی و ایجاد علائم آلرژی کمک می کند. مارک های معروف OTC برای قرار گرفتن در معرض طولانی مدت ممکن است حاوی لوراتادین، ستیریزین هیدروکلراید یا فکسوفنادین هیدروکلراید باشند. .

ضد احتقان بینی و کورتیکواستروئیدهای بینی

این داروها به معکوس کردن التهاب ناشی از پاسخ های ایمنی و رفع گرفتگی بینی کمک می کنند. برخی از کورتیکواستروئیدهای بینی اکنون بدون نسخه در دسترس هستند و می توان آنها را به صورت آنلاین خریداری کرد.

ایمونوتراپی متخصص آلرژی (متخصص در تشخیص آلرژی) ممکن است علائم آلرژی شدید یا مزمن را با استفاده از ایمونوتراپی، که به عنوان تزریق آلرژی نیز شناخته می‌شود، درمان کند.

ایمونوتراپی شامل تزریق مواد حساسیت زا به فرد در مقادیر تدریجی افزایشی است. این واکسن های آلرژی به فرد کمک می کند تا نسبت به آلرژن ها تحمل کند. معمولا چندین جلسه در طول چند ماه طول می کشد تا ایمونوتراپی کامل شود.

سایر درمان ها بسیاری از افراد مبتلا به آلرژی به حیوانات خانگی نیز آسم دارند و قرار گرفتن در معرض آلرژن های حیوان خانگی می تواند باعث دوره های آسم یا بدتر شدن علائم فرد شود. در این شرایط، پزشک ممکن است کورتیکواستروئیدهای قابل استنشاق یا گشادکننده‌های برونش را تجویز کند که به باز نگه داشتن راه‌های هوایی کمک می‌کنند.

علل

سگ‌ها پروتئین‌های مختلفی تولید می‌کنند که در برخی افراد باعث ایجاد آلرژی می‌شود. بیشترین غلظت این پروتئین ها در بزاق سگ است و مقادیر کمتری در شوره و ادرار یافت می شود.

شوره معمولاً روی فولیکول‌های مو جمع می‌شود، بنابراین موهای سگ معمولاً حاوی تعداد زیادی آلرژن هستند.

hamoonpet.com

تشخیص

اگر پزشک فکر کند که ممکن است شخصی به سگ ها حساسیت داشته باشد، او را به متخصص آلرژی ارجاع می دهد.

در بیشتر موارد، متخصص آلرژی از تست پوستی برای تشخیص آلرژی استفاده می کند.

در طول تست پوستی، متخصص آلرژی یک قطره حاوی مقدار کمی پروتئین سگ را روی پوست می‌ریزد. سپس یک سوراخ کوچک در پوست ایجاد می کنند و اجازه می دهند مخلوط وارد بدن شود.

اکثر افرادی که به این مخلوط حساسیت دارند در عرض 15 تا 30 دقیقه پاسخ خواهند داد.

گاهی اوقات، یک متخصص آلرژی تصمیم می‌گیرد که فردی که فکر می‌کند به سگ‌ها حساسیت دارد، در واقع به سایر آلرژن‌هایی که معمولاً روی سگ‌ها یا موهای سگ یافت می‌شوند، مانند گرد و غبار یا گرده، پاسخ می‌دهد.

دوری کردن

افرادی که به سگ‌ها حساسیت دارند، می‌توانند با دوری از سگ‌ها و مکان‌هایی که سگ‌ها در آنجا هستند، علائم را تسکین دهند. بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند تا علائم خود را با تغییراتی در سبک زندگی مدیریت کنند، مانند نظافت مکرر خانه، اما این می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

افراد مبتلا به آلرژی شدیدتر یا مزمن سگ باید با پزشک در مورد داروهای تجویزی و درمان هایی که می تواند به مدیریت علائم کمک کند، صحبت کنند.

مطالب مرتبط

دوره فحلی سگ چیست؟

ادامه مطلب

واکسیناسیون در سگ ها

ادامه مطلب

مراقبت از پنجه سگ در بهار و تابستان

ادامه مطلب

چشمان آبی و ابری در سگ ها

ادامه مطلب

چرا سگم علف میخورد؟

ادامه مطلب

چاقی در سگها و عوارض آن

ادامه مطلب

نهان بیضگی سگ (Cryptorchidism)

ادامه مطلب

جراحی و تثبیت شکسگی استخوان لگن در یک قلده سگ یورکشایر

ادامه مطلب

کیست هیداتید چیست؟

ادامه مطلب

جراحی استخوان مندیبل در سگ

ادامه مطلب

آموزش دستشویی به سگ ها

ادامه مطلب

آب های خطرناک که سگ ها نباید بنوشند

ادامه مطلب

میزان آب مورد نیاز سگ چقدر است؟

ادامه مطلب

10 مزیت علمی داشتن سگ

ادامه مطلب

آیا من به سگ حساسیت دارم؟

ادامه مطلب

علت بوی بد دهان سگ چیست و درمورد آن چه باید کرد؟

ادامه مطلب

مقدار غذای روزانه به سگ‌ها

ادامه مطلب

دلایلی که سگ ها ممکن است گاز بگیرند

ادامه مطلب

بیمارستان دامپزشکی هامون